Contact Form

Name

Email *

Message *

Cari Blog Ini

Ek 2024 Speelschema Poules En Alles Wat Je Moet Weten

EK 2024: Speelschema, Poules en Alles Wat Je Moet Weten

EK 2024 Speelschema

Het EK voetbal 2024 vindt plaats van 14 juni tot en met 14 juli 2024 in Duitsland. Het speelschema wordt nog bekendgemaakt, maar de data zijn al bekend.

Poules EK 2024

De 24 deelnemende landen zijn verdeeld over 6 poules. Nederland is geplaatst in Poule B.

Poule A

  • Duitsland (gastland)
  • nog niet bekend
  • nog niet bekend
  • nog niet bekend

Poule B

  • Nederland
  • Frankrijk
  • Ierland
  • nog niet bekend

Poule C

  • Spanje
  • Engeland
  • nog niet bekend
  • nog niet bekend

Poule D

  • Portugal
  • Italië
  • nog niet bekend
  • nog niet bekend

Poule E

  • Kroatië
  • Denemarken
  • nog niet bekend
  • nog niet bekend

Poule F

  • België
  • Wales
  • nog niet bekend
  • nog niet bekend

Nederland EK 2024

Nederland is geplaatst in Poule B. De tegenstanders zijn Frankrijk, Ierland en een nog onbekende ploeg. De wedstrijden van Nederland vinden plaats in de volgende steden:

  • München (Allianz Arena)
  • Gelsenkirchen (Veltins-Arena)
  • Hamburg (Volksparkstadion)

Kwalificatie EK 2024

De kwalificatiewedstrijden voor het EK 2024 starten in maart 2023. Nederland zit in Groep B, samen met Frankrijk, Ierland, Gibraltar en Griekenland. De groepswinnaar en de nummer twee plaatsen zich rechtstreeks voor het EK. De nummer drie maakt nog kans via de play-offs.


Comments